- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Spar Colruyt Group breidt zijn “Scan. Pay. Go.”-app, die kassaloos winkelen mogelijk maakt, uit naar OKay en OKay Compact. Vanaf eind augustus kunnen klanten terecht in OKay-winkels van De Pinte, Pepingen en Ohey, en bij OKay Compact Brussel Grootsermentstraat.
Begin juni lanceerde Spar Colruyt Group zijn nieuwe app “Scan. Pay. Go.” waardoor klanten met hun smartphone producten scannen en betalen, zonder langs de kassa te gaan. Nu wordt het testproject uitgebreid naar buurtsupermarkten van OKay en OKay Compact. Vanaf 22 augustus kunnen klanten van OKay De Pinte de Scan. Pay. Go.-app uitproberen in hun vertrouwde winkel. Op 28 augustus is OKay Compact in Brussel Grootsermentstraat aan de beurt, waarna ook OKay Pepingen (29 augustus) en OKay Ohey (5 september) volgen.
“Deze nieuwe toepassing sluit perfect aan bij de merkbelofte van OKay, namelijk snel, goedkoop en makkelijk boodschappen doen. Klanten kunnen bij onze testwinkels kiezen voor twee manieren om af te rekenen, want onze gekende bemande kassa’s blijven ook behouden – zo bieden we hen de nodige flexibiliteit om hun boodschappen te doen”, vertelt Michon van Doorn, marketing manager bij OKay.
Ter herinnering, klanten hoeven zich slechts een keer in te loggen op de Scan. Pay. Go.-app met Xtra, de slimme klantenkaart van Colruyt Group. Vervolgens scannen ze het product dat ze in hun kar leggen en kunnen ze elk moment het huidige totaalbedrag van hun boodschappen raadplegen. Wanneer ze klaar zijn, betalen ze met hun bestaande online banking app of de Bancontact-app. Van zodra de betaling voltooid is, krijgt de klant een QR-code op het scherm waarmee hij of zij door een afzonderlijk poortje de winkel kan verlaten.
“De integratie van zowel de selfscan als de Xtra-kaart en de betaal-apps in de Scan. Pay. Go.-app, zorgen voor een snelle en gebruiksvriendelijke ervaring”, klinkt het bij Spar Colruyt Group. Bij vragen of problemen kunnen klanten bovendien steeds terecht bij de medewerkers, die een specifieke opleiding kregen over Scan. Pay. Go.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?