Kinepolis wil inzetten op hybride events en stelt in Kinepolis Antwerpen een filmzaal permanent ter beschikking van het Antwerpse BLUE MOON, specialist in het streamen van bedrijfsevents.  De aftrap van de ‘BLUE MOON studios at KINEPOLIS’ wordt gegeven op 26 maart met een panelgesprek over de toekomst van bedrijfsevents. 

De evenementensector stond het afgelopen jaar op zijn kop. Veel bedrijven moesten zich heruitvinden om het hoofd boven water te houden en dat deed ook het Vlaamse BLUE MOON. Bij het uitbreken van de pandemie gooide het bedrijf zijn businessmodel om en bouwde het een netwerk van intussen 15 online eventstudio’s op 5 verschillende locaties uit, goed voor meer dan 500 online corporate events in 1 jaar tijd. De coronacrisis heeft de voordelen (efficiëntie, flexibiliteit, internationale schaalbaarheid…) van online events bewezen en het ziet ernaar uit dat deze nieuwe trend zich ook na de crisis zal doorzetten. Meer zelfs, volgens Kinepolis en BLUE MOON zullen bedrijfsevents evolueren naar een hybride vorm. “De afgelopen periode hebben we massaal de voordelen van digitale events ontdekt, maar er blijft een nood aan networking en elkaar fysiek ontmoeten. Wij geloven dat we in de toekomst meer en meer zullen evolueren naar hybride events, waarbij content wordt gestreamd maar er ook gewoon publiek in de zaal zit, al dan niet met een netwerkreceptie achteraf”, verklaart Séverine Smetz, National B2B manager van Kinepolis.

Om in te spelen op deze trend stelt Kinepolis in Antwerpen een filmzaal permanent ter beschikking van BLUE MOON als streamingstudio:  ‘BLUE MOON studios at Kinepolis. Daarbij neemt BLUE MOON de techniek en de inkleding van de studio op zich. De aftrap van de BLUE MOON studios at Kinepolis wordt gegeven op vrijdag 26 maart met een panelgesprek over de toekomst van bedrijfsevents, met onder meer Eddy Duquenne (CEO Kinepolis) en Thierry Geerts (Country Director Google Belgium).  "Dankzij dit initiatief zullen er op verschillende plaatsen kleinschaligere fysieke evenementen georganiseerd kunnen worden en zullen deze online met elkaar verbonden kunnen worden zodat een brede informatieoverdracht te combineren valt met lokale netwerkmogelijkheden", vervolgt Séverine Smetz. Het voordeel? Evenementen zullen onder alle omstandigheden kunnen doorgaan, want bij verstrengde coronamaatregelen kan beslist worden om geen of minder publiek toe te laten, maar de uitzending vanop afstand te laten volgen. Dat kan onder meer een oplossing zijn voor het internationale congresverkeer.

BLUE MOON studios at KINEPOLIS

Bent u geïnteresseerd in het panelgesprek over de toekomst van bedrijfsevents, met onder meer Eddy Duquenne (CEO Kinepolis) en Thierry Geerts (Country Director Google Belgium)? Schrijf u dan snel in voor het event op 26 maart!

Klik hier!