Klanten die dit weekend bij Carrefour met hun Maestro-kaart betaalden, kregen het bedrag van hun uitgaven dubbel aangerekend. Ze krijgen het verschil nu terugbetaald via hun bank. Carrefour treft geen schuld: het om een foute gegevensuitwisseling in het betalingsverkeer.
Klanten van Carrefour zijn ontevreden over het feit dat ze een dubbele rekening gepresenteerd kregen, maar de schuldige is niet de supermarktketen. Wordline, dat de betalingen beheert, bevestigt dat er een probleem is geweest met betalingen die gebeurden met een Maestro-kaart. De oorzaak daarvan was een slechte gegevensuitwisseling tussen een bank en Mastercard. “Kaarthouders hebben hun rekening twee keer gedebiteerd gezien bij aankopen die ze gedaan hebben in winkels van Carrefour, als gevolg van een technisch incident dat gelinkt is aan een derde partij (niet Worldline)”, meldt Worldline zelf. “We verzekeren dat onze teams er alles aan doen om het incident recht te zetten. De getroffen klanten van Carrefour zullen hun geld terug gestort krijgen. Ze moeten niets ondernemen. We betreuren de ongemakken die het incident veroorzaakten en we excuseren er ons voor.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?