- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na een succesvolle test in Nederland gaat voedingsgigant Kraft Heinz verse kant-en-klaarmaaltijden van het huismerk Honig in heel Europa aan huis bezorgen.
Kraft Heinz heeft de voorbije maanden de thuislevering van kant-en-klare maaltijden gestest in Nederland. Die test viel zo goed mee dat de Amerikaanse voedingsreus de thuisbezorging in andere Europese landen zal implementeren, te beginnen met grote steden in Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Dat meldt Het Financieele Dagblad. De expanie van Honig is volgens directeur Benelux Bob Rog een voorbeeld van de nieuwe globale groeistrategie van het Amerikaanse concern. De Benelux-markt is voor de multinational een goeie testmarkt: het gebruikt het om nieuwe producten uit te proberen en die daarna in andere landen in te voeren. De markt van de thuisbezorging van maaltijden is aan het groeien, zoals u hier kan lezen; ook door de corona-maatregelen die ervoor zorgen dat mensen niet op restaurant kunnen eten. Ook retailers gooiden zich de voorbije maanden op de markt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?