- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Belg Marc Croonen, Chief Sustainability, Transformation and Communications Officer bij Ahold Delhaize, heeft besloten om het bedrijf vanaf 1 november te verlaten. Dat maakte de groep bekend.
Croonen is sinds juli 2016 actief als Chief Sustainability, Transformation and Communications Officer bij Ahold Delhaize. Daarmee was hij de laatste Belg die zetelde in het directiecomité van de groep. Sinds 2014 werkte Marc Croonen als Executive Vice President and Chief Human Resources Officer voor de Delhaize groep. Eerder deed hij ook ervaring op als directeur personeelszaken voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij International Paper en bekleedde hij verschillende personeelszaken functies bij onder meer Dexia, Danone, Volkswagen België en AB InBev. Marc Croonen heeft echter beslist om vanaf 1 november een punt te zetten achter zijn carrière bij Ahold Delhaize en op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Zo verdwijnt meteen ook de laatste Belg uit het directiecomité van de groep dat voortaan bestaat uit 3 Nederlanders (Frans Muller, Wouter Kok en Jan Ernst de Groot), 2 Britten (Jeff Carr en Ben Wishart) en 2 Amerikanen (Kevin Holt en Abbe Luersman).
“Ik wil Marc bedanken voor zijn waardevolle bijdrage aan Ahold Delhaize. Hij heeft meegeholpen om onze ambitie om uit te groeien tot een leider op het vlak van duurzame retail, vorm te geven en na te streven door duidelijke en haalbare doelstellingen op te stellen die onze groei kunnen meten", verklaart Frans Muller, CEO van Ahold Delhaize. "We hebben een enorme vooruitgang geboekt in de core gebieden waarvan we weten dat we er de grootste impact kunnen realiseren voor onze merken en communities: de verhoging van de vitaliteit door gezondere voeding, de vermindering van voedselverspilling en het leiden van een inclusieve business. Marc zijn leiderschap speelde ook een belangrijke rol bij de uitbouw van ons merk en onze reputatie, waardoor onze werkplek veiliger werd, en bij de vlotte transformatie na de fusie. Hij is klaar voor een nieuw hoofdstuk. We wensen hem dan ook het beste toe.”
Ondanks het vertrek van Marc Croonen, zal het duurzaamheidsbeleid integraal deel blijven uitmaken van de Ahold Delhaize-strategie. De groep zal daarbij verderbouwen op de basis die Marc de afgelopen 2 jaar heeft gelegd. Die resultaten worden trouwens bevestigd door de ranking van Ahold Delhaize in de Dow Jones Sustainibility World Index.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?