iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Levi Strauss heeft zijn omzetverwachtingen voor het hele boekjaar naar beneden bijgesteld. Als gevolg hiervan is het aandeel van het bedrijf gisteren met meer dan 11% gedaald. Het bedrijf overweegt zelfs om zijn merk Dockers van de hand te doen. Eerder schrapte Levi Strauss al verschillende administratieve banen, waaronder in Machelen.
Levi Strauss heeft zijn omzetprognose voor het volledige boekjaar verlaagd. Als gevolg daarvan is het aandeel van het bedrijf met meer dan 11% gedaald. Waar het bedrijf eerder nog een groei tussen de 1% en 3% voorspelde voor het huidige boekjaar, is dat nu slechts nog 1%. De beslissing volgt na de tegenvallende kwartaalcijfers: in het derde trimester stagneerde de omzet ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, ook al is er een groei van 2% na correctie voor wisselkoersschommelingen. Een reden hiervoor is onder meer een zwakke Mexicaanse peso. In termen van directe verkoop aan klanten boekte Levi Strauss een stijging van 10%, de groothandelsverkoop zakte echter met 6% Het bedrijf richt zich steeds meer op de directe verkoop, vooral omdat de marges hoger zijn en de populariteit van supermarkten afneemt. De bedrijfswinstmarge steeg met 2,5 procentpunt naar 11,6%. Het jeansmerk Levi's loopt voorop met een omzetgroei van 5%, de hoogste in twee jaar. Dochteronderneming Dockers daarentegen boekte teleurstellende resultaten. Het merk wordt waarschijnlijk verkocht of krijgt een nieuwe strategische transactie.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?