Lidl
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl
Lidl en het WWF kondigen de start aan van een nieuwe vijfjarige samenwerking, actief in 31 landen. Lidl wil gebruik maken van de expertise van het WWF om ecologische uitdagingen aan te pakken en zijn waardeketen te verbeteren.
Lidl wil op het gebied van duurzaamheid naar een hogere versnelling", zegt Juliane Schröder-Sercu, CSR Manager bij Lidl België en Luxemburg. Dankzij dit partnerschap en de expertise van het WWF wil de retailer zijn waardeketen verbeteren. Na samenwerking in Zwitserland en Oostenrijk hebben Lidl en het WNF een nieuw vijfjarig, meer wereldwijd partnerschap gesloten. De 31 betrokken landen zijn nog onbekend. De gebieden waarop deze samenwerking zich zal richten zijn onder andere het verantwoord beheer van waterbronnen, de implementatie en ontwikkeling van traceerbare toeleveringsketens, het verantwoord inkopen van grondstoffen (palmolie, soja, cacao, thee, koffie, hout, papierproducten) en vis en zeevruchten, het beschermen van visgronden en het verminderen van voedselverspilling. “We zullen Lidl steunen en helpen om kritisch naar zijn activiteiten te kijken,” zegt Kirsten Schuijt, directeur-generaal van WWF International. Lidl zet zich ook in voor de verschillende natuurbeschermingsprojecten van het WWF en helpt het milieu te beschermen in de regio's waar het bedrijf zijn producten inkoopt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?