- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vanaf het voorjaar van 2014 gaat Lidl meer haar eigen diepvriesproducten verdelen. De discounter investeert daarvoor 10 miljoen in de uitbreiding van het distributiecentrum in Genk.
Dit najaar start de Limburgse Distributie Maatschappij (LDM), de logistieke partner van Lidl, met de uitbreidingswerken in Genk. Vanaf het voorjaar van 2014 staat het verdeelcentrum mee in voor de logistieke afhandeling van diepgevroren artikelen voor Lidl. “Door diepvriesartikelen ook vanuit LDM te verdelen, krijgen we meer flexibiliteit in onze logistieke keten. En zo kunnen we enerzijds sneller inspelen op verkoopspieken, zoals met ijsproducten in warme zomerweekends. Anderzijds past de investering ook in onze continue uitbreiding van ons vers vlees- en bake-offassortiment, daarvoor hebben we immers nood aan meer ruimte”, vertelt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt. Ook de focus op vers vraagt om extra koelruimte zegt de discounter.
De diepvriesafdeling in Genk installeren gaat gepaard met een investering van ruim 10 miljoen euro. “In totaal vergroten we het distributiecentrum met 5.675 vierkante meter, zeg maar een groot voetbalveld aan ruimte erbij”, zegt Lidl. De investering creëert ook 5 tot 10 extra jobs.
In de toekomst zou Lidl ook graag een windturbine op de terreinen van Genk plaatsen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?