Dit is echter niet de enige reden waarom we Lidl in het zonnetje willen zetten. Dit is het soort van succes waar de consument voor zorgt, door de kasbonnetjes op te stapelen. Lidl heeft immers ook het hart van de klant weten te veroveren doordat het iets opgebouwd heeft, en daar bedoelen we niet alleen de nieuwe magazijnen in Sint-Niklaas mee. Eerst en vooral is er de afdeling verse voeding die uitbreiding heeft genomen, onder andere met een bakkerij. Deze begint een serieuze uitdaging te vormen voor de rest van de sector. Het prijsverschil voor gelijkaardige producten is hier namelijk groter dan in de afdeling droge voeding. Verder heeft de keten ook zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid opgenomen door ecologische en fairtradeproducten aan te bieden. Daarnaast draagt de keten waarden als diversiteit, gezondheid en dierenwelzijn hoog in het vaandel. Sinds dit jaar werd er zelfs een CSR-verantwoordelijke aangeduid. CSR staat hier voor Corporate Social Responsibility. Tenslotte werden er ook op gebied van communicatie belangrijke stappen gezet. We zijn oprecht blij met de beslissing van Lidl om een open dialoog te voeren met de pers. En nog meer met de consument. De keten heeft van haar Facebookpagina een fris forum gemaakt waarop ze van gedachten wisselt met haar klanten, een bijkomende troef die op een originele en succesvolle manier wordt beheerd. De account heeft dan ook veel succes. Lidl-baas Jesper Højer zegt graag dat “de tijden veranderen”. Een significante uitspraak. En het ziet ernaar uit dat er bij Lidl alles op alles wordt gezet om ze waar te maken.
U vindt ons volledige dossier inclusief het interview met Jesper Højer, Algemeen Directeur van Lidl België, een reportage over de conceptstore van Lidl te Merelbeke, getuigenissen van verschillende medewerkers van Lidl en een woordje uitleg over de CSR-strategie van Lidl, terug in ons magazine van november-december op de pagina’s 11 t.e.m. 17. Nog geen abonnement? Abonneer u hier!Lees ook volgende artikels op onze site: