- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Supermarktketen Lidl opent op woensdag 9 april een nieuwe vestiging op de Frankrijklei in Antwerpen. Niet zomaar een Lidl, maar een formule op maat van de stad en zijn bewoners.
Met een winkel vlakbij de kruising Frankrijklei en de Keyserlei koos Lidl voor een zeer centrale locatie in Antwerpen. “Het is een bijzonder stedelijke omgeving met zeer veel passage, zowel langsheen de Frankrijlei, als in de Quellinstraat; aan de achterzijde. Daarom hebben we ook gekozen om met twee ingangen én kassazones te werken – voor ons een primeur. Ook qua formule hebben we ons aangepast aan ’t Stad”, vertelt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt.
De stadsformule zal over een zeer ruim groenten- en fruiteiland beschikken, uitgebreide verskoeltogen hebben en ook en ter plaatse afgebakken broodjes en koffiekoeken krijgen alle ruimte. Tijdens het winkelen kunnen de klanten ook van een kopje Nespresso genieten. “Toch zeer onverwacht voor een discounter”, zegt Rynwalt zelf.
Ook qua uiterlijk is de vestiging ingebed in de stedelijke omgeving. Parkeerplaatsen zijn er niet, maar fietsers vinden er wel een overdekte fietsenstalling. Voor wie met de wagen wil winkelen, heeft Lidl wel een vestiging met 80 eigen parkeerplaatsen in de ondergrondse parking aan de Lange Kievitstraat.
De winkel op de Frankrijklei is een volledig nieuwe filiaal, en de vierde Lidl in Antwerpen-centrum. “Het is een winkel die we openen, naast de bestaande vestigingen. Hij is bedoeld om, naast buurtbewoners, maximaal die mensen aan te spreken die er dagdagelijks passeren naar het werk of om te shoppen. We hebben dan ook de nodige nieuwe collega’s aangetrokken. Zo gaan er maar liefst 26 mensen aan de slag”, klinkt het.
Ontdek onze reportage van deze stads-Lidl binnenkort op onze website en in onze newsletter! Ontvangt u onze nieuwsbrief nog niet? Klik dan hier!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?