- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Lidl stelt in Lokeren een nieuw winkelconcept voor met een volledig nieuwe indeling en aankleding. Het gaat voorlopig om een eerste test.
Lidl gooit gooit zijn traditionele winkelparcours op de schop. In het nieuwe winkelconcept doorlopen klanten verschillende ‘eetwerelden’ die hen snel naar een verse lunch of een verse avondmaal brengen en inspiratie geven. Een speciale hoek met recepten uit ‘De Keuken van Lidl’ moet de klant qua gerechten inspireren. In een andere hoek vind je een verse sinaasappelpers terug en een gekoeld meubel met simpele en snelle slaatjes, ultraverse maaltijden en smoothies.
In de dinerwereld vind je uiteraard ook het verse fruit en de groenten terug, net als het verse vlees, het gevogelte en de veggie- en veganproducten. Vervolgens wandel je door naar de ontbijtwereld met een uitgebreidere verse bakkerij en een gezonde notenhoek. Alle diepvriesproducten en non-food vind je achteraan in de winkel terug bij de kassa’s. Zes zelfscan-kassa’s maken het klanten met weinig tijd makkelijk om een beperkte hoeveelheid artikelen snel af te rekenen. Ook de aankleding van de winkel is volledig nieuw. Houten meubelen geven het filiaal een warme maar lichte sfeer, die het niet alleen voor de klant, maar ook voor de medewerkers extra aangenaam maakt.
Met het nieuwe concept wil Lidl nog beter aan de verwachtingen van de Belgische consument voldoen: verse voeding aan scherpe prijzen aanbieden die we makkelijk en snel kunnen terugvinden. “We merken dat klanten de laatste jaren gehaaster zijn en niet altijd zin hebben om veel tijd te besteden aan de noodzakelijke boodschappen. Toch willen ze graag vers en gezond eten. Met dit nieuwe testconcept willen we winkelen efficiënt, maar aangenaam maken en onze klanten vooral inspireren over wat er op hun bord komt”, zegt Isabelle Colbrandt, woordvoerder van Lidl België. “Voorlopig zijn er nog geen plannen om het winkelconcept verder uit te breiden naar andere filialen. We willen het eerst uittesten en de ervaringen van de klanten en medewerkers meten.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?