- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Discountketen Lidl gaat de komende jaren verder uitbreiden in ons land. De keten wil de komende 5 jaar 50 nieuwe winkels openen. Dat zegt CEO Boudewijn Van den Brand in een weekendinterview met Het Nieuwsblad.
Lidl heeft momenteel zo’n 300 winkels in ons land, maar wil snel naar 350 vestigingen gaan. Van den Brand kijkt daarvoor naar de provincies Antwerpen en Oost- en West-Vlaanderen, waar volgens hem nog potentieel ligt voor Lidl. Met de nieuwe openingen wil de discountketen haar marktaandeel opkrikken van 8,1 procent naar 10 procent (GfK marktaandeelcijfers). Daarnaast zullen er ook nog eens 6 à 10 bestaande winkels verhuizen naar een groter pand.
Belgisch assortiment
Lidl zet ook op het vlak van assortiment meer in op België. De discounter gaat de komende maanden 12 Belgische bieren aanbieden en wil het aanbod Belgische kazen en biologische producten uitbreiden. “Van een Duits bedrijf zijn we echt een Belgisch warenhuis geworden, dat almaar beter inspeelt op de behoeften van de Belgische gezinnen”, zegt de topman in Het Nieuwsblad.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?