- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
U heeft ze vast wel eens zien passeren op social media, de kooktutorials van Tasty, eigenaar van BuzzFeed. Het videokanaal gaat geregeld samenwerkingen aan met merken waarbij het hun producten duidelijk in beeld brengt. En dat is iets wat ook Lidl niet ontgaan is, want sinds kort schitteren de producten van de hard discounter in een van de vele filmpjes.
Hoewel Lidl enkel een samenwerking met Tasty aanging voor Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland en Italië, is de kans groot dat u een van de Tasty-filmpjes met producten van de hard discounter vast heeft zien passeren op social media. De ludieke video’s van Tasty trekken immers wel vaker de aandacht omdat ze er niet alleen lekker uitzien maar ook gemakkelijk klaar te maken zijn. De Facebookpagina van Tasty, zonder de lokale pagina’s (Tasty Miam in Frankrijk, Proper Tasty in Groot-Brittannië,...) meegerekend, telt momenteel zo’n 95 miljoen fans.
Het eerste recept dat Lidl begin van deze maand de wereld instuurde, waren aardappelen in aluminiumfolie op de barbecue. In het filmpje zijn de producten van de hard discounter niet alleen goed zichtbaar, maar komt het logo van Lidl op het einde van de video duidelijk in beeld. In nog geen 20 dagen behaalde het filmpje op de Franse Facebookpagina zo’n 1 miljoen views, 4.600 shares en 1.200 comments. Kortom, dé perfecte manier voor Lidl om iedereen snel te laten kennismaken met zijn producten.
Andere video’s volgen in september en december.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?