Schoenen Torfs
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Schoenen Torfs
Lise Conix volgt Wouter Torfs op als CEO van Schoenen Torfs. Dat heeft het bedrijf officieel bekendgemaakt. “We zitten in België nog niet aan ons plafond”, aldus Conix.
Schoenen Torfs neemt na 33 jaar afscheid van CEO en bekend gezicht Wouter Torfs. Zijn opvolger is zijn nicht Lise Conix, vandaag marketing- en duurzaamheidsmanager van de schoenwinkelketen, zoals Gondola al eerder bekend maakte. Conix moet vooral voor continuïteit zorgen. “Ik voel me helemaal klaar om in de voetsporen van Wouter te treden”, zegt Lise Conix. “De CEO verandert, maar het merk en het familiebedrijf blijven hetzelfde. Al is het wel mijn ambitie om dit warme familiebedrijf verder uit te bouwen. Schoenen Torfs moet niet alleen een great place to work zijn, maar ook een great place to shop. Ik ben heel blij en fier dat ik binnenkort de leiding van Schoenen Torfs mag overnemen. Toen ik hier begon, was dat niet met het idee om hier CEO te worden. Maar nu de kans zich aandient, ga ik die uiteraard met beide handen grijpen. Ik wil dit warme familiebedrijf met 700 medewerkers, dat ik door en door ken, verder uitbouwen en klaarstomen voor de toekomst.”
Lise Conix werkt al tien jaar voor het bedrijf. Ze werkte voorheen als duurzaamheidsconsultant en stapte op vraag van Wouter Torfs in het bedrijf. Ze begon in enkele filialen en werd daarna duurzaamheidsdirecteu en marketingmanager. Ze werkt samen met haar oom als co-CEO tot eind van dit jaar, vanaf 1 januari wordt ze alleen CEO. Wouter Torfs wordt de nieuwe voorzitter van de koepel van het Centrum voor Algemeen Welzijnswerk, beter gekend als CAW. Lise Conix ziet nog groeimogelijkheden voor de keten. “In België zitten we nog niet aan ons plafond, ook al zijn de uitdagingen groot. Groeien bekijk ik trouwens niet alleen geografisch. Er is wel degelijk plaats voor een speler als Schoenen Torfs tussen al het online en internationaal geweld. Als lokale held met een aanbod van meer dan 250 merken in schoenen en damesfashion kan je toch net nog een tikkeltje beter inschatten wat je doelpubliek wil, welke trends zij leuk vinden.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?