- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lotus Bakeries heeft een minderheidsbelang genomen in het Nederlandse ‘direct to consumer’-granolamerk Oot.
Via het investeringsfonds FF2032 neemt Lotus Bakeries een minderheidsbelang in Oot, in 2018 opgericht door Valentine van der Lande. Het merk brengt biologische en glutenvrije grandola’s met een laag suikergehalte op de markt. Het assortiment bestaat uit zes varianten en de producten worden online verkocht en bij de consumenten thuis afgeleverd. De onderneming telt intussen 60.000 klanten in België en Nederland. In het kader van de investering wordt Isabelle Maes, CEO Natural Foods Lotus Bakeries, tevens niet-uitvoerend bestuurder bij Oot. Maes ziet veel potentieel in de online abonnementsformule van Oot, waarmee het jonge bedrijf snel kon groeien. “Hierdoor wordt een solide klantenbasis gecreëerd, waarbij we bijkomend rechtstreeks inzicht krijgen in de voorkeuren van de consument en hier nog beter op kunnen inspelen. Wij geloven sterk in de schaalbaarheid van dit model om de groei te accelereren in binnen- en buitenland”, aldus de CEO. Het is niet de eerste keer dat Lotus Bakeries investeert in kleine, beloftevolle voedingsbedrijven. Via investeringfonds FF2032 nam het speculoosbedrijf eerder al belangen in Love Corn (maïssnacks), Partake (gluten- en allergeenvrije koekjes) en Peter’s Yard (zuurdesemtoastjes).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?