Comarch
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Comarch
Al drie jaar op een rij toont de Comarch Consumer Brand Loyalty Research hoe consumenten naar loyaltyprogramma’s kijken. De interesse voor die programma’s groeit, ziet Geraldine Vercruysse, Senior Loyalty Consultant bij Comarch Benelux. Loyalty levert voordelen op voor consumenten én voor retailers.
De voorbije jaren nam de aandacht van consumenten voor loyaltyprogramma’s toe. Ze zijn een wapen om koopkrachtverlies tegen te gaan, en werken in tegenstelling tot massakortingen op personalisatie en engagement op de lange termijn. Geen toeval dus dat de vraag naar de loyalty management tools van Comarch in de lift zit. Comarch biedt een breed pallet van softwaretools aan in diverse sectoren. 93% van de omzet komt van zelf ontwikkelde software en diensten, alles gebeurt dus quasi in-house om zo maximale flexibiliteit en kwaliteit te bieden aan hun klanten. “Ons Brussels team telt 25 meertalige medewerkers met minstens 10 verschillende nationaliteiten”, zegt Geraldine Vercruysse. “Een bewijs van onze verankering is de sponsoring van voetbalclub Union Saint-Gilloise.”
CLM is het flagshipplatform van Comarch, met klanten als Auchan, BP, Intersport, MediaMarkt, Galeries Lafayette en Q8. “Met dit loyaltyplatform kan je niet enkel transactioneel gedrag belonen, maar ook niet-transactioneel gedrag, zoals referrals (“member-gets-member”), reviews geven, het invullen van surveys of het deelnemen aan events”, zegt Geraldine Vercruysse. “The sky is the limit: we kunnen élke vorm van engagement belonen via ons out-of-the-box platform, maar ook ontwikkelingen. op maat zijn mogelijk.” CLM is een modulair back-endsysteem dat (whitelabel) front-end apps aanbiedt (uiteraard opgemaakt in de look & feel van de klant) of via de robuste API kan gekoppeld worden aan de reeds bestaande mobiele apps of member portals van de klant. Daarnaast kan het platform ook ingezet worden om multi-country en multi-merken programma’s te ondersteunen.
The sky is the limit: we kunnen élke vorm van engagement belonen via ons out-of-thebox platform, maar ook ontwikkelingen op maat zijn mogelijk.
De program management services van Comarch omvatten ICT- en marketingsupport voor na de go-live van het programma zoals bijvoorbeeld het opzetten van promo’s of specifieke campagnes. “We zijn in verschillende markten en industrieën actief en kunnen verwijzen naar heel wat best practices”, legt Geraldine Vercruysse uit.
Comarch organiseert geregeld exclusieve lunches voor loyalty experts in een uniek kader in de Benelux. Comarch legt hierbij de focus op het brengen van relevante loyalty content, het creëren van een lokaal loyalty expert-netwerk en tevens het aanbieden van een forum om van gedachten te wisselen over de typische uitdagingen, nieuwe trends in de market … “Te vaak wordt een loyaltyprogramma gezien als een nice to have, niet als een must have”, zegt Geraldine Vercruysse. “Zo’n programma brengt omzet en rendement bij en je kunt het transactionele én niet-transactionele gedrag meten en analyseren om je klant beter te leren kennen. Je kunt het programma ook koppelen aan bijvoorbeeld gezondheidsprogramma’s en zo positief gedrag sturen. Check dus wat zo’n programma voor uw business kan betekenen.”
Comarch is een softwarebedrijf met Poolse roots en is al meer dan 20 jaar actief in de Benelux, de op één na grootste buitenlandse markt. Het bedrijf is actief in Europa, het Midden-Oosten, Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Zuid-Afrika, in sectoren als telecom, banken en verzekeringen, e-health, travel (airlines) en retail. In retail worden diensten aangeboden rond e-invoicing, hosting en sterke loyalty management tools.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?