Fintech Market Pay is gespecialiseerd in omnichannel digitale betaaloplossingen. Na verschillende gerichte overnames biedt Market Pay betalingsoplossingen en end-to-end ondersteuning aan grote retailers, evenals aan een netwerk van distributeurs en financiële instellingen.

Fintech Market Pay, opgericht in 2016, biedt een geïntegreerd pan-Europees betalingsplatform met als doel de groei van retailers te ondersteunen. De visie: betalingen vereenvoudigen en retailers voorzien van een geavanceerde innovatie, terwijl het platform fungeert als het enige aanspreekpunt in elke fase van het betalingsproces.

Dankzij de steun van zijn aandeelhouders heeft Market Pay zich geleidelijk uitgebreid op Europees niveau, is het momenteel actief in zeven landen in Europa en heeft het zijn actieterrein kunnen verbreden met de overname van verschillende spelers in de betalingssector. Met de overname van spelers op het gebied van SoftPOS, online betalen en software en hardware voor betaalterminals kan Market Pay een breed scala aan oplossingen bieden. “Klanten kunnen kiezen voor een complete reeks oplossingen voor hun fysieke en e-commerce activiteiten, of kiezen voor slechts één unieke oplossing voor een bepaald verkoopkanaal dat nuttig is voor hun activiteiten”, legt Nathalie Demaret, Head of Sales voor België, uit. “We richten ons rechtstreeks tot grote detailhandelaren en distributieketens, maar ook tot individuele handelaars via distributeurs zoals kassaleveranciers die onze oplossingen integreren, mogelijk white label, of financiële instellingen of ISO-bedrijven die betalingsopties aanbieden en Market Pay-oplossingen in hun aanbod integreren. White labels worden in België niet vaak gebruikt, dus klanten weten over het algemeen dat het Market Pay is”, vult Nathalie Demaret aan. “Het voordeel is dat we niet concurreren met onze distributeurs en zij in direct contact staan met de retailers. Er zijn geen belangenconflicten!”

Dankzij onze geavanceerde technologie en onze teams van lokale betalingsexperts kunnen we vlotte, betrouwbare betaaloplossingen garanderen, aangepast aan elk gebruik voor online en offline betalingen.

Horeca, retail en dienstenbedrijven

Market Pay, geboren in de retailwereld, richt zich op alle soorten activiteiten die betalingsoplossingen nodig hebben en heeft een sterke expertise ontwikkeld in de horeca-, retail- en dienstensector. Zo zie je Market Pay al heel geregeld terug in sectoren die SoftPOS (de technologie waarmee contactloze betalingen kunnen worden geaccepteerd vanaf een met NFC uitgeruste Android- of IOS-tablet of -smartphone) vereisen. Deze sectoren omvatten onder meer de horeca en thuisbezorging, maar ook (para)medische beroepen en taxi’s. “Dankzij onze expertise kunnen we ook in elke sector geschikte betaaloplossingen naar voren schuiven”, vervolledigt Nathalie Demaret.

End-to-end ondersteuning

Market Pay onderscheidt zich duidelijk dankzij zijn end-to-end klantenondersteuning: de fintech biedt een breed scala aan betalingsoplossingen om fysieke betalingen via software en hardware te accepteren, maar ook voor online handel met een beveiligde betalingspagina die lokale en internationale betalingsmethoden integreert. “Dankzij onze expertise zijn we in staat een robuuste en veilige betalingsoplossing aan te bieden die is aangepast aan elk gebruik en elke sector”, legt Nathalie Demaret uit. “Bovendien garanderen we de klant dankzij onze Europese aanwezigheid gepersonaliseerde lokale ondersteuning met teams van experts die hun eigen taal spreken.” De handelaar is dan vrij om te kiezen voor een omnichannel oplossing of enkel een in-store of mobiele oplossing, afhankelijk van zijn behoeften en vereisten. Bovendien verrijkt Market Pay zijn producten voortdurend om te voldoen aan de behoeften van de lokale markt en de specifieke technische behoeften van de handelaar.

Technologische evolutie

De betalingsoplossingen van Market Pay integreren de nieuwste technologische standaarden in de sector en een breed scala aan betaalmethoden. Het bedrijf ontwikkelt zijn producten voortdurend om tegemoet te komen aan de marktvraag naar veranderende toepassingen en betaalmethoden. “Sinds 2021 zijn wij actief in België en we zien dat onze naamsbekendheid aanzienlijk toeneemt. Veel partners vertrouwen ons al en we zijn momenteel in gesprek met veel retailers die zeer geïnteresseerd zijn in onze oplossingen. De Belgische markt is geen statische markt, aangezien de technologie achter de schermen voortdurend evolueert. Kijk naar de digitale portemonnee van jongeren, de groeiende populariteit van BNPL (‘koop nu, betaal later’), enzovoort. E-commerce blijft aanzienlijk groeien, evenals de vraag naar SoftPOS-betalingen!”

Market Pay
©

Market Pay

Persoonlijke winkelervaring

SoftPOS en andere snelle en naadloze betaaloplossingen komen niet uit de lucht vallen. Cash geld verdwijnt gaandeweg uit het  betaalverkeer, maar er wordt ook een gepersonaliseerde winkelervaring verwacht, zowel offline als online. Gemakkelijk betalen, wat de consument wil, hoort bij zo’n geslaagde winkelervaring. Ook vlotte betalingen aan tafel – zoals in de horeca – zijn een win-win voor ondernemers én klanten. Technologie – of beter gezegd: de juiste technologie – kan handelaars en ketens helpen om de winkelervaring te verbeteren, en daarin wil Market Pay een voortrekkersrol spelen. “Retailers willen die technologische boot niet missen”, zegt Nathalie Demaret. “Men wil de jongere consumenten op de best mogelijke manier bedienen, en dan lukt dat niet meer met alleen de klassieke betaalkaart. De vraag naar QR-codes, one-clickbetalingen en NFC-toepassingen voor draadloze betalingen neemt toe en daar willen handelaars op de best mogelijke manier op inspelen.”

Integratie met kassa

De betaling is één, ook de kassa-integratie is voor steeds meer handelaars belangrijk. Er is een tekort aan personeel en dus is alle (technologische) hulp welkom om de transacties klantvriendelijk én tijdbesparend af te handelen. Het bestellen én afrekenen met technologische hulpmiddelen duikt steeds vaker op, te beginnen op plekken waar veel jongeren komen. “Maar ook stand-alone toepassingen zitten nog steeds in het aanbod”, zegt Nathalie Demaret. “De handelaar bepaalt wat nodig is.”

Innovatie en reporting tools

Market Pay heeft sterke ambities voor de Belgische en Europese markt. Het bedrijf wil verder in technologische innovatie investeren. De helft van de 300 medewerkers van Market Pay werkt aan het ontwikkelen van nieuwe oplossingen, want men wil mee zijn met de nieuwste technologische evoluties. Bovendien ligt het hart van Market Pay in het uniforme betalingsplatform dat door hun teams is ontwikkeld: digitale onboarding, rapportage, analyse, inzichten, beheer van de terminalvloot: handelaars kunnen hun dagelijkse activiteiten eenvoudig beheren vanaf één enkel platform en zich zo concentreren op de essentie: klantrelaties. “Door snel een overzicht te krijgen van wat er gebeurt, kun je sneller weloverwogen beslissingen nemen”, legt Nathalie Demaret uit. Het mag dan ook duidelijk zijn: transparant en gebruiksvriendelijk betalen hoort bij modern en efficiënt omnichannelbeheer.

Meer info?

Meer info? https://market-pay.com/nl

Klik hier!