- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Medi-Market kondigt de opening van 12 nieuwe verkooppunten in België en Luxemburg aan. In Italië komen er nog eens 14 vestigingen bij.
De Belgische keten van parafarmacie, apotheken en schoonheidsinstituten Medi-Market heeft een goed jaar achter de rug. Het zag zijn omzet met 30% groeien, het marktaandeel in België klom naar 15%, laat het in een persbericht weten. Het kondigt meteen ook de opening aan van 26 nieuwe vestigingen dit jaar: 12 in België en Luxemburg, 14 in Italië. In Belux moet het op die manier dit jaar de kaap van 100 verkooppunten ronden.
De sterke omzetgroei is volgens CEO Cédric Antoine te danken aan het uitgebreide netwerk van de keten en het feit dat de koopkracht van consumenten onder druk staat: Medi-Market biedt producten aan scherpe prijzen aan. “We hebben een uitstekende reputatie opgebouwd met onze unieke positie in de markt, en we moeten nu meer dan ooit de koopkracht van de gezinnen ondersteunen. Medi-Market is uitgegroeid tot dé referentiespeler op het gebied van gezondheid en welzijn, en wordt jaarlijks bezocht door 1.400.000 huishoudens in België”, aldus Antoine. “Gezien onze groei, blijven we voortdurend nieuw personeel aanwerven voor onze winkels. In 2022 namen we bijna 200 nieuwe mensen in dienst, en met het oog op onze uitbreidingsplannen zullen we snel de kaap van 1000 werknemers ronden.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?