Medi-Market opent op 2 november zijn eerste schoonheidsinstituut in Waterloo op de Boulevard Henri Rollin. 'Institut by Medi-Market' biedt verschillende diensten: afslankingshulp, cryolipolyse of definitieve ontharingen, en dat tegen betaalbare prijzen.

Medi-Market kiest voor een nieuwe uitdaging, maar blijft wel binnen de wereld van de gezondheid. Zo lanceert de parafarmaceutische specialist zijn eerste schoonheidsinstituut ‘Institut by Medi-Market’ in de Boulevard Henri Rollin in Waterloo. De opening staat gepland op 2 november.

Drie verschillende diensten

Klanten kunnen er terecht voor drie verschillende diensten: technologie & anti-age verzorging, definitieve laserontharingen en slankheid en silhouet. Afspraken kunnen online gemaakt worden. “Wat ons schoonheidsinstituut onderscheidt van andere zijn onze lage prijzen”, verklaart Constantin Liardet-Tramini, marketing manager bij Medi-Market. “De drie sessies van cryolipolyse worden bij ons bijvoorbeeld aangeboden voor 400 euro, terwijl u dat tarief bij andere spelers op de markt betaalt voor een sessie. Bovendien gebruiken we de nieuwste machines van topkwaliteit.”

Hoewel het schoonheidsinstituut betaalbare prijzen aanbiedt, pakt het ook uit met verschillende promoties. Zo is de eerste sessie vaak aan 50% korting of krijgen klanten bij twee sessies een derde gratis.

Parafarmacie

Hoewel Medi-Market nu een schoonheidssalon opent, blijft het bedrijf zich ook focussen op zijn core business: de verkoop van goedkope geneesmiddelen. Zo opende het bedrijf op 22 oktober een nieuwe parafarmacie in Leuven. Klanten vinden er zoals gewoonlijk producten die 20 tot 25% goedkoper zijn dan elders. Al wordt dat prijsverschil in de nieuwe vestiging extra benadrukt. Zo pakt Medi-Market uit met een ‘agressieve prijspolitiek’ door grote affiches op te hangen met duidelijke permanente prijzen voor niet-terugbetaalde geneesmiddelen en gezondheidsproducten.

Ter herinnering, tijdens onze eerste ontmoeting omschreef Medi-Market de farmaciesector als “het best georganiseerde kartel van België”. Daarbij benadrukte het bedrijf dat de wet een maximumtarief voorziet om te voorkomen dat de prijzen in een belangrijke sector als de gezondheidszorg de pan zouden uitswingen. “Dat blijft echter een maximum. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, kun je niet-terugbetaalde geneesmiddelen perfect goedkoper verkopen. Door je manier van werken te verbeteren en goed te onderhandelen met de labo’s, kun je de prijs van dit soort medicijnen met gemiddeld 20% laten dalen. Dat is dan ook onze doelstelling. Als je dit berekent over de gehele markt, kom je tot een enorm bedrag. De Belgen kunnen op die manier elk jaar meer dan 250 miljoen euro uitsparen!", klonk het toen.