MediaMarkt
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
MediaMarkt
Elektronicaketen MediaMarkt komt met zijn Xpress-winkelconcept, bedoeld voor stadscentra en winkelcentra, naar België. De primeur is voor het shopping center Wijnegem, waar in februari een filiaal opent.
Kleiner en compacter: MediaMarkt Xpress is met een gemiddelde oppervlakte van 900 m2 veel minder groot dan de klassieke winkel van de elektronicaketen. Ook het assortiment is logischerwijs een stuk beperkter, met een keuze uit zowat 3.500 producten. Klanten kunnen er ook spullen ophalen die ze online besteld hebben of een beroep doen op hulp bij installaties en reparaties. MediaMarkt heeft intussen al Xpress-winkels in Duitsland, Hongarije, Oostenrijk en Turkije en en wil het format nu ook in de rest van Europa uitrollen. Eerder werd het concept aangekondigd onder de naam ‘Smart’. Ook in Nederland introduceert de retailer binnenkort het compacte winkelconcept: de zeven recent overgenomen winkels van de failliete elektroketen BCC zouden daarvoor geschikt zijn. MediaMarkt is voor het filiaal in Wijnegem op zoek naar medewerkers.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?