- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
MediaMarkt test in februari een outletdienst. Het doel is om producten die online besteld werden door klanten door te verkopen tegen een lagere prijs.
Sinds de coronacrisis zijn de online aankopen fors toegenomen. Daarom heeft multimediaketen MediaMarkt beslist om een nieuwe dienst te testen: Mediamarkt Outlet. "Het idee is om producten die onze klanten online hebben gekocht als retour te accepteren", vertelt Janick de Saedeleer, woordvoerder van MediaMarkt. "Dat kan een smartphone, een stofzuiger of een ander apparaat zijn dat bij ons is gekocht. Het gaat niet om beschadigde toestellen, we repareren het product niet. Het is de bedoeling om producten waar de kopers niet tevreden van waren tegen de volle prijs terug te nemen. Dat klanten producten retourneren, kan verschillende redenen hebben: omdat ze het product al hebben, omdat een onderdeel ontbrak of het niet geschikt is voor het gebruik door de klant. Wij verkopen het artikel door tegen een prijs die 20 tot 30% goedkoper is en de garantie blijft behouden." Deze nieuwe dienst zal in een testfase worden opgezet in de MediaMarkt aan de Brusselse Nieuwstraat, in een ruimte van slechts 30 vierkante meter. “We willen kijken of veel mensen hun telefoon of toestel teruggeven. Als het concept aanslaat, zullen we onze outlet vergroten en zullen we het concept uitrollen in andere winkels."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?