- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De komst van Jumbo zorgde bij Colruyt niet alleen voor meer dan 650 productverlagingen, maar ook 209 prijsverhogingen. Dat blijkt uit cijfers van databedrijf Daltix dat op vraag van Gondola de prijsevolutie bij Colruyt in Pelt bekeek.
In de populaire pers verschenen op de dag van de opening al meteen artikelen over hoe de komst van Jumbo Colruyt ertoe aanzette om meteen zijn prijzen aan te passen. Zij deden dat op eigen houtje en op beperkte schaal, terwijl Gondola aan gespecialiseerd databedrijf Daltix vroeg om een grootschalige vergelijking te maken die ook kijkt naar hoe hoog de prijzen waren voor de komst van Jumbo en wat er veranderde na de komst van de Nederlandse supermarkt. Daltix vergeleek niet minder dan 14.000 producten bij Colruyt en Jumbo, een veel meer diepgravende en verreikende analyse. Uit die prijsvergelijking blijkt dat van 650 producten de prijzen verlaagd werden, terwijl het prijskaartje van 209 producten de hoogte in ging.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?