- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Belgische bakkerijgroep La Lorraine heeft een sterk eerste halfjaar achter de rug. De groep maakte meer winst dankzij een sterke groei in Centraal-Europa.
De omzet (273 miljoen euro) van La Lorraine bleef in het eerste halfjaar stabiel, maar het bedrijf wist de winstcijfers wel op te krikken van 13,7 miljoen euro naar 17,6 miljoen euro. Ook de nettowinst steeg: van 7,9 miljoen euro naar 8,7 miljoen. De ebitda (de operationele kasstroom) ging van 30,8 miljoen euro naar 36 miljoen. Een verbetering van 17%, die vooral te danken is aan de goede resultaten in tweede ‘thuismarkt’ Centraal-Europa en de investeringen in het verbeteren van productieprocessen. Zo kondigde CEO Guido Vanherpe in april aan dit jaar aan 70 miljoen extra te investeren in de Europese fabrieken van zijn bedrijf.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?