- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Tijdens een Buitengewone Ondernemingsraad die op 24 november plaatsvond heeft de Menatam groep zijn intentie aangekondigd het merk Kitchen Market, dat twaalf verkooppunten telt in Wallonië, te stoppen. Dit zou een verlies van 68 banen betekenen.
De directie "verbindt zich ertoe nauw samen te werken met de personeelsvertegenwoordigers en vakbonden om alle mogelijke pistes en alternatieven te overwegen om ontslagen te voorkomen of tot een maximum te beperken."
De familiale groep zou de traditionele elektrohuishoudmarkt, die erg te lijden heeft onder de impact van e-commerce, de rug toekeren om zich te buigen over de internationale en Belgische ontwikkeling van èggo, de belangrijkste keten van de groep met 50 verkooppunten, gespecialiseerd in ontwerp en plaatsing van keukens op maat.
Onlangs kondigde Vanden Borre de overname aan van 7 à 9 Kitchen Market winkels met het oog op een sterkere aanwezigheid van de keten in Wallonië. "We zijn verheugd om de winkels en het personeel van Kitchen Market in onze groep op te nemen," zei Charles-Henri de Maleissye, Managing Director van Vanden Borre.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?