- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De horecaspecialist en groothandel Metro Cash & Carry opende gisteren zijn trainingsacademie 'Chef Academy by METRO' in Antwerpen. Horeca-uitbaters en chef-koks kunnen er niet alleen de laatste innovaties en de nieuwste producten vinden, maar kunnen die ook meteen ter plaatse uittesten in de professionele keuken. Daarnaast biedt de academie ook ruimte voor 6 B2B meeting rooms.
Gisteren werd de gloednieuwe academie officieel geopend voor horecaklanten die meteen konden genieten van de kookkunsten van chefs als Ken Verschueren, Lode De Roover en Gilles Melchior. In de nieuwe trainingsacademie kunnen horecaklanten deelnemen aan talrijke workshops over kooktechnieken, maar krijgen ze bijvoorbeeld ook tips over de beste manier om hun eigen zaak te marketeren of financieel gezond te houden.
"Inspiratie opdoen en het delen van expertise en ervaringen staan hier centraal”, zegt Jonas Muys, operations director van Metro. “De workshops zullen gegeven worden door ervaren trainers, in samenwerking met horecafederaties of zelfs door sterrenchefs. Alle technische snufjes zijn bovendien aanwezig om de training live te volgen of op te nemen zodat die achteraf nog eens herbekeken kan worden. Op die manier kan een horeca-uitbater de video ook inzetten voor zijn personeel. Daarnaast zijn onder andere hotelscholen en bedrijven welkom voor business events. Er zijn meer dan genoeg vergaderzalen en achteraf kan er gezellig getafeld worden. Dit maakt van de academie de perfecte netwerklocatie.”
De academie telt bovendien 6 B2B vergaderruimtes, perfect voor business events.
De nieuwe academie is er niet enkel voor de klanten van Metro, ook de interne medewerkers kunnen er terecht. “Op die manier krijgen onze medewerkers en specialisten nog meer voeling met de producten die we verkopen en met de business waarmee onze klanten dagelijks bezig zijn", vertelt Jonas Muys. "Onze mensen komen zelf vaak uit de horeca en hebben een zeer goede kennis van wat het metier inhoudt, maar blijven innoveren is een absolute must.”
De trainingacademie is slechts één van de initiatieven die Metro Cash & Carry neemt om beter tegemoet te komen aan de noden van haar klanten. Zo creëert Metro tegenwoordig gratis websites voor horeca-uitbaters en biedt de groothandelaar een gratis digitaal reservatiesysteem aan. Meer dan puur een leverancier, wil Metro immers een partner zijn voor haar horecaklanten en hen ondersteunen bij het uitbouwen van hun zaak. Horeca-uitbaters hebben het vaak niet gemakkelijk en daarom wil Metro hen op alle vlakken een handje helpen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?