- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Metro heeft afgelopen dinsdag zijn kwartaalresultaten gepubliceerd. De distributeur maakt hierin een daling van zijn nettowinst bekend van 59% tot 77 miljoen euro (tegen 190 miljoen een jaar eerder). Deze winstdaling, die sterker is dan voorzien, zou toegeschreven moeten worden aan de economische problemen in Zuid- en West-Europa. De groep heeft een omzet genoteerd van 15,9 miljard euro (+0,6% ten opzichte van dezelfde periode in 2011).
Metro bevestigt nochtans zijn jaardoelen, ofwel een omzetstijging voor 2012 en een aangepaste EBIT operationele winst van bijna 2 miljard euro.
“Dankzij talrijke maatregelen die ten doel hadden de waarde voor de klant te laten groeien, is het merendeel van onze activiteiten stabiel gebleven.Deze maatregelen kunnen in de huidige economische situatie echter niet volledig het beoogde effect sorteren en dat is terug te zien in onze kwartaalcijfers”, aldus Olaf Koch, CEO van Metro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?