- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Casino Group grijpt de kans om zijn stedelijk en trendy imago te bevestigen door in te spelen op de trend van de Non-fungible Tokens (NFT’s). Het ontwikkelde 6 digitale werken, waaronder een taart die enkel in digitale vorm beschikbaar zijn.
Monoprix heeft een collectie NFT's samengesteld van zes digitale werken die in beperkte series worden aangeboden. Ze zijn ontwikkeld in samenwerking met chef patisserie Yazid Ichemrahen en ontwerper Vincent Darré. De eerste heeft een virtuele taart rond het logo van het merk gecreëerd, verkrijgbaar in 90 exemplaren, een toespeling op de 90ste verjaardag van het merk. "Deze NFT zal zijn kopers op een later tijdstip ook toegang geven tot een ongeziene en exclusieve fysieke ervaring”, aldus het persbericht. De tweede ontwerper, Vincent Darré, wordt voorgesteld als een "iconoclastische ontwerper" die vijf NFT’s heeft gemaakt, elk beschikbaar in 18 versies.
Monoprix heeft een speciale website opgericht om zijn NFT’s te verkopen. Ze worden verkocht voor 0,09 Ethereum (+/- 267 euro). De site vormt een educatieve reis die de klanten laat kennismaken met deze nieuwe trend. Maguelone Paré, directeur transformatie & innovatie bij Monoprix, licht de aanpak toe: "Deze NFT’s beantwoorden aan de nieuwe behoeften van onze geconnecteerde stadsklanten, maar ook van een cliënteel dat nieuwsgierig is om nieuwe technologische terreinen te verkennen en dat in zijn dagelijkse leven begeleid wil worden door spelers om de sprong te wagen. Wij gaan samen met hen leren van deze eerste ervaring om zo de volgende verwezenlijkingen te kunnen plannen.”
Bij Gondola, zijn we vooral fan van de taart. Rara waarom…
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?