Casino Group grijpt de kans om zijn stedelijk en trendy imago te bevestigen door in te spelen op de trend van de Non-fungible Tokens (NFT’s). Het ontwikkelde 6 digitale werken, waaronder een taart die enkel in digitale vorm beschikbaar zijn.
Monoprix heeft een collectie NFT's samengesteld van zes digitale werken die in beperkte series worden aangeboden. Ze zijn ontwikkeld in samenwerking met chef patisserie Yazid Ichemrahen en ontwerper Vincent Darré. De eerste heeft een virtuele taart rond het logo van het merk gecreëerd, verkrijgbaar in 90 exemplaren, een toespeling op de 90ste verjaardag van het merk. "Deze NFT zal zijn kopers op een later tijdstip ook toegang geven tot een ongeziene en exclusieve fysieke ervaring”, aldus het persbericht. De tweede ontwerper, Vincent Darré, wordt voorgesteld als een "iconoclastische ontwerper" die vijf NFT’s heeft gemaakt, elk beschikbaar in 18 versies.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?