LEGO
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
LEGO
Lego Group rapporteerde een omzetgroei van 13% en een stijging van de consumentenverkoop met 14% in de eerste 6 maanden van dit jaar. Het gediversifieerde portfolio van het speelgoedmerk spreekt niet alleen kinderen aan, maar ook volwassenen dankzij bekende licenties als Star Wars en Harry Potter.
De Deense speelgoedgroep Lego heeft meer dan bevredigende resultaten geboekt in de eerste helft van het jaar. Ondanks een terugval in de speelgoedmarkt in de afgelopen jaren, boekte Lego een omzetstijging van 13% tot 3 miljard Deense kronen (ongeveer 4,2 miljard euro), tegenover 27 miljard Deense kronen (3,7 miljard euro) in dezelfde periode vorig jaar. Het marktaandeel van de groep nam ook toe. De verkoop aan consumenten steeg met 14%, “wat aanzienlijk beter is dan de speelgoedindustrie”, aldus Lego. De groep schrijft deze groei toe aan de sterke vraag op de Amerikaanse en Europese markt. Niels Christiansen, CEO van Lego Group: “Ons portfolio blijft alle leeftijden en interesses aanspreken en genereert een sterke vraag in alle markten.” Het merk profiteert ook van een fanbase van volwassenen. Een zeer groot deel van de producten wordt gekocht door en voor volwassen fans. Onder de best presterende thema's zijn er twee gelicentieerde thema's die door deze fanbase worden gedragen, namelijk Star Wars en Harry Potter, naast de eigen thema's Lego Icons, Lego City en Lego Technic. Tijdens de eerste helft van het jaar lanceerde Lego ook ongeveer 300 nieuwe spelsets.
Lego Group speelt ook in op de populariteit van videogames en werkt nauwer samen met deze sector. Het merk heeft zijn spelassortiment uitgebreid met het bekende videospel Fortnite. Na de lancering van Lego Islands in 2023 (digitale Lego-avonturen en -ervaringen die toegankelijk zijn in het Fortnite-videogame), zal de release van de eerste Lego Fortnite-spelletjes in oktober van dit jaar de kloof tussen digitaal en fysiek gamen overbruggen. Tijdens de eerste helft van het jaar vierde de groep ook de 15e verjaardag van het Lego Ideas Minecraft-thema, ontworpen door en voor fans van het wereldberoemde Minecraft-videospel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?