My American Shop is het succesverhaal van twee bijzonder vroegrijpe ondernemers, die erin slaagden om een groot aantal consumenten die op zoek waren naar voedingsmiddelen van elders naar hun webshop te lokken. Het bedrijf is nu Planet Foods aan het ontwikkelen, haar B2B foodbroking tak.

Onze lezers maakten deze zomer kennis met My American Shop in een interview met oprichter Antoine Libois, dat je zeker (her)moet lezen. Daarin sprak de jonge Waalse ondernemer over zijn intentie om een nieuw B2B-bedrijf te ontwikkelen. Dit is nu gelukt. Na meer dan 350.000 individuele klanten te hebben gewonnen met hun e-commercesite My American Shop, die een uniek assortiment van exclusieve producten geïmporteerd uit de Verenigde Staten en Azië aanbiedt, richten Antoine Libois en zijn partner Maxime Loison, respectievelijk 23 en 25 jaar oud, zich nu met Planet Foods, een dochteronderneming gewijd aan de B2B-markt, op professionals in de grootdistributie en gespecialiseerde retailers. “Dankzij Planet Foods zullen de paradepaardjes van My American Shop nu verkrijgbaar zijn in de grootste supermarktketens van België, zoals Intermarché, Cora, Delhaize en Delitraiteur, maar ook in de groothandel en speciaalzaken”, zeggen ze. “Het is altijd ons doel geweest om onze producten voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. Met Planet Foods gaan we nog een stap verder door onze commerciële partners in staat te stellen hun klanten een unieke selectie producten van over de hele wereld aan te bieden.” Dankzij deze nieuwe hefboom voor groei verwacht het bedrijf zijn omzet in 2024 opnieuw te zien verdubbelen tot €20 miljoen en versterkt het de ambitie van My American Shop om Europees marktleider te worden in de distributie van etnische producten.