iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Het Franse confectiemerk Naf Naf heeft een aanvraag ingediend om onder curatele te worden gesteld, omdat het kampt met ‘huurbetalingsachterstanden’ die zich tijdens de covid-periode hebben opgehoopt.
Het moeilijke economische klimaat heeft weer een slachtoffer geëist in de Franse confectiesector. Eerder deze week heeft damesmodemerk Naf Naf gerechtelijke bescherming aangevraagd. Volgens een woordvoerder was het merk niet langer opgewassen tegen de opeenhoping van ‘huurbetalingsachterstand’ die was ontstaan tijdens covid, meldt AFP. Het bedrijf was in 2020 al onder curatele gesteld, voordat het werd overgenomen door de groep SY Corporation. Naf Naf gaat daarmee dezelfde weg op van andere grote namen in de Franse ‘prêt-à-porter’: André, Kookaï, Gap France, Kaporal, Go Sport, Don't Call me Jennyfer ... De keten, die 50 jaar geleden werd opgericht, telt 131 winkels in Frankrijk en heeft 660 mensen in dienst. Naf Naf is ook aanwezig in België (7 winkels), Spanje en Italië, maar op deze drie landen is de huidige gerechtelijke beslissing niet van toepassing, aldus het Franse persbureau. Naast de naweeën van de covidperiode en de algemene inflatie hebben de traditionele confectiemerken ook te lijden onder de tanende koopkracht van hun klantenbestand en de hevige concurrentie van goedkope spelers zoals Primark en Shein.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?