Facebook SimplyCook
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Facebook SimplyCook
SimplyCook, de Britse producent van kookboxen, komt in handen van het Zwitsere voedingsconcern Nestlé. De voedingsgigant wil het bedrijf verder laten groeien en lanceren op de internationale markt.
Nestlé zet een verdere stap op de markt van de afhaalmaaltijden. Na de overname van de Amerikaanse maaltijdenleverancier Freshly vorig jaar en de maaltijdbox- en diepvriesmaaltijdenleverancier Mindful Chef enkele maanden geleden, mag nu ook het Britse SimplyCook zich toevoegen aan dat lijstje. In tegenstelling tot spelers als HelloFresh biedt SimplyCook geen volwaardige maaltijdboxen aan. Naast receptkaarten bevat de kookbox van de Britse producent enkel de kruiden, specerijen, sauzen en andere toevoegingen die consumenten nodig hebben om in 20 minuten een gerecht te maken. Daarnaast moeten consumenten zelf gemiddeld zo'n 4 à 6 ingrediënten per maaltijd voorzien om het gerecht te vervolledigen. Een box voor 4 maaltijden kost gemiddeld 10 pond.
Met deze overname verstevigt Nestlé zijn aandeel op de markt van de rechtstreekse verkoop aan consumenten. "Er is een groeiende vraag naar lekker en evenwichtig voedsel en deze stap onderstreept onze focus om te investeren in bedrijven met aantrekkelijke groeivooruitzichten en in te spelen op huidige trends", verklaart Nestlé. Dankzij de overname hoopt SimplyCook zijn groei verder te kunnen zetten en ook zijn eerste stappen te zetten op de internationale markt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?