- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De raad van bestuur van Nestlé groep onderzoekt momenteel strategische opties, inclusief de verkoop, voor de activiteiten van Herta-charcuterie. Dat onderzoek zou tegen het einde van 2019 moeten afgerond zijn.
De raad van bestuur van Nestlé Group overweegt mogelijk om de Herta-charcuteriedivisie te verkopen. De groep onderzoekt momenteel verschillende strategische opties daaromtrent. Het onderzoek richt zich enkel op de charcuteriedivisie van Herta en concentreer zich op Frankrijk, Duitsland, België, Luxemburg, Groot-Brittannië en Ierland. Home baking producten worden dus buiten beschouwing gelaten.
Het strategische onderzoek zou tegen eind dit jaar moeten afgerond zijn. Tijdens die periode verandert er niks binnen de activiteiten van het merk Herta, zowel op commercieel en marketingniveau als op het niveau van leveringen en de ontwikkeling van nieuwe producten. “Herta is het eerste grote charcuteriemerk in België en Luxemburg, en een van de meest geliefde merken van de consument. Ze zal dan ook blijven genieten van de volle steun van Nestlé“, verklaart Michel Mersch, CEO van Nestlé Belgilux.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?