Nisran Azouaghe
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nisran Azouaghe
Hij heeft 20 jaar ervaring in de retail, waaronder 16 jaar als winkeluitbater bij Carrefour en drie jaar bij Jumbo. Nu is Nico Dewaele (44) filiaalmanager van de Jumbo Foodmarkt in Gent. “Ik voel druk, maar het is vooral positieve druk.”
Nico Dewaele glimlacht. Hij loopt trots rond in de Jumbo Foodmarkt in Gent, maar is wat overrompeld door de grote aandacht van het publiek. Al een uur voor het openingsuur stonden er mensen aan te schuiven, alsof ze een popconcert zouden gaan bijwonen. Een gevoel dat een DJ aanwakkert door luide muziek te spelen, met daarbovenop het feit dat de eerste klanten onder luid applaus de winkel binnenstappen. “We wisten wel dat de mensen in Gent op onze komst aan het wachten waren, maar dit overtreft onze verwachtingen”, zegt Nico Dewaele terwijl hij plaatsneemt aan een tafeltje in het foodcafé, dat intussen ook al goed gevuld is met klanten. “We nemen een vliegende start. Afwachten hoe het verder gaat. We weten dat het hard werken zal worden, maar het is leuk om te zien dat er al meteen zoveel interesse is.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?