- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De internationale verkopen van Coca-Cola vertoonden een volumestijging van 5% over het hele jaar en van 3% in het vierde kwartaal. De nettowinst is echter met 27% gedaald. De omzet is met 5% toegenomen tot 11 miljard dollar. Coca-Cola benadrukt dat het zijn vierjarige programma voor kostenverlaging heeft afgerond en daarmee een kostenverlaging van boven de 500 miljoen dollar per jaar heeft gerealiseerd, dat wil zeggen meer dan het oorspronkelijke doel. Vandaag gaat dus een nieuw programma van start, "Productiviteit en herinvestering" waarmee het bedrijf tussen nu en eind 2015 een nieuwe kostenverlaging van rond de 550 à 650 miljoen dollar moet realiseren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?