iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
In een categorie die over het algemeen vrij conservatief is, waagt de Japanse kruidenspecialist Ariaké zich toch aan een innovatie: het merk uit het land van de rijzende zon wil voor het eerst in België bouillons in brik aanbieden.
Het nieuwe assortiment vloeibare producten, dat wordt verpakt door het Zwitserse verpakkingsbedrijf SIG in zijn vestiging in Maasmechelen, is sinds november in Frankrijk te koop, voordat het vervolgens ook in België in de schappen komt te liggen. “Dankzij onze samenwerking met SIG hebben we ons assortiment premiumbouillons uitgebreid en voor het eerst ook aseptisch verpakte vloeibare bouillons gelanceerd”, vernemen we van Sven Glibert, junior plant manager bij Ariaké Europe. “De vul- en verpakkingstechnologie van SIG biedt nieuwe mogelijkheden voor onze premiumproducten, waardoor we een breder publiek kunnen bereiken, opvallen in de rekken van de winkels en groei kunnen genereren. Bovendien stelt de flexibiliteit van deze technologie ons in staat om ons aan te passen aan de markt en snel te reageren op veranderende consumentenvoorkeuren en -verwachtingen.” Als het nieuwe assortiment een succes is, is Ariaké van plan om in de nabije toekomst nog andere nieuwe vloeibare voedingsproducten te lanceren.
Dit artikel komt uit de november-december editie van Gondola Magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?