- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De groep Makro zag zijn omzet in het afgelopen boekjaar dalen tot 714 miljoen euro. Daarnaast draait het bedrijf opnieuw verlies. Dat maakt de nieuwssite De Rijkste Belgen bekend.
Voor het boekjaar 2019/2020, waarbij de cijfers in september afliepen, behaalde de groep Makro, dat in België 6 Makro-winkels en 11 Metro-winkels heeft, een omzet van 714 miljoen euro. Dat is iets minder dan de omzet van het vorige boekjaar (september 2018 tot september 2019): 737 miljoen euro. Toch is het geen slecht resultaat, gezien de moeilijke tijden waarin we nu verkeren. Zeker als je weet dat de groep zich vooral richt op de horeca, een sector die door de crisis tijdelijk zijn deuren moest sluiten. Makro zette daarnaast ook zijn verliezen verder. In het afgelopen boekjaar bedroeg het verlies 44 miljoen euro, tegenover 66 miljoen euro in het voorgaande jaar. Het feit dat Makro verlies lijdt is niet nieuw. De Duitse groep pompt al enkele jaren geld in zijn Belgische dochteronderneming. Zo investeerde ze begin dit jaar nog 32 miljoen euro in de Belgische afdeling.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?