Colruyt Group
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Colruyt Group
OKay Direct opent een tweede automatische winkel in Lennik. De nieuwe winkelformule lijkt aan te slaan, zegt Christophe Dehandschutter, directeur van OKay. “Het is de bedoeling om op zeer korte termijn bijkomende filialen te openen.”
De nieuwe OKay Direct in Lennik, in Vlaams-Brabant, is een hoogtechnologische shop van 21 m2 met zo’n 200 producten waar klanten dag en nacht terecht kunnen. De focus ligt op vers zoals groenten en fruit, on-the-go, snelle maaltijdoplossingen, sushi, vis, vlees, broodjes en koeken. De winkel wordt bevoorraad door personeel van de OKay-winkel. Op zondag zijn er ook afgebakken koffiekoeken en broodjes. Klanten krijgen toegang tot de winkel door de QR-code van hun Xtra-app of -kaart te scannen. Met die QR-code kunnen ze de deuren van de (koel)kasten openen om producten te nemen. Alle aankopen worden geregistreerd op basis van productdetectie in de rekken. Door de QR-code aan de kassa opnieuw in te scannen wordt de eindafrekening gemaakt en kunnen ze elektronisch betalen voor het verlaten van de winkel. Anderhalf jaar geleden opende in het centrum van Gent de eerste automatische winkel van OKay Direct. Die is tot dusver een groot succes, zegt Christophe Dehandschutter, directeur van OKay. “OKay Direct is een meerwaarde voor zowel de klanten als voor Colruyt Group. Het is dan ook onze intentie om al op zeer korte termijn bijkomende filialen te openen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?