Greenyard
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Greenyard
Het was een succesvol eerste kwartaal voor Greenyard in het huidige boekjaar 2024/25. De netto-omzet (Like-for-Like) steeg met 4,4% tot 1,34 miljard euro. Zowel het ‘Fresh’- als het 'Long Fresh'-segment boekten mooie groeicijfers.
In het eerste kwartaal van het huidige boekjaar 24/25 steeg Greenyards Like-for-Like netto-omzet met 4,4%: van 1,28 tot 1,34 miljard euro. De groei is voornamelijk het resultaat van hogere volumes (+2,8%), een toename in de verkoop van diensten (+1,0%) en slechts een lichte prijsstijging (+0,6%). In het Fresh-segment steeg de netto-omzet van 1,05 naar 1,09 miljard euro (+3,8%), vooral dankzij een belangrijke stijging van 4,1% in verkochte volumes, terwijl de prijzen licht daalden met 1,0%, voornamelijk als gevolg van de sterk concurrentiële Duitse markt. Bij het Long Fresh-segment nam de omzet toe met 7,1% tot 243 miljoen euro. Deze groei is volgens het bedrijf deels te danken aan het aanhoudende effect van de inputprijsstijgingen van vorig jaar, die tijdens de laatste periode verder werden doorgerekend om inflatie op te vangen. "We zijn blij om continue groei te zien binnen onze beide segmenten", reageert Francis Kint, CEO bij Greenyard. "Onze sector ondervindt de impact van weersschommelingen als eerste. Terwijl telers en de industrie zich voortdurend aanpassen aan de steeds veranderende dynamiek van de landbouw, zullen ook de klanten deze effecten in de toekomst merken, onder andere door schaarste of hogere prijzen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?