Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, heeft solide resultaten geboekt voor het eerste kwartaal van 2024/2025. De omzet steeg met 9,5% en de aangepaste winst voor rente en belastingen steeg met bijna 13%. 

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, rapporteerde een omzetgroei van 9,5% in het eerste kwartaal van 2024/2025 tot €7,6 miljard, vergeleken met €7 miljard in dezelfde periode vorig jaar. Daarnaast bedroeg de aangepaste brutowinst (EBIT) €279 miljoen, vergeleken met €248 miljoen vorig jaar, een stijging van 12,8%. “Onze strategie van constante groei werpt zijn vruchten af”, zegt Karsten Wildberger, CEO van Ceconomy. “Dit is ons achtste opeenvolgende kwartaal van groei. Klanten waarderen ons aanbod, onze innovaties en onze service. Onze ambities zijn duidelijk: onze klanten moeten ons op alle mogelijke manieren kunnen bereiken - online en in de winkel - en altijd kunnen genieten van een bijzondere klantervaring door service, expertise en snelheid.” In de winkel steeg de omzet van Ceconomy in het eerste kwartaal met 7,2%, terwijl de online omzet met 16% steeg. Het aandeel van online verkopen was bijna 29% in hetzelfde kwartaal. Het doel van het bedrijf is om een aandeel van 30% te bereiken in het boekjaar 2025/2026.