iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
King Jouet behaalde een omzetgroei van 6,5% in september 2024 en een stijging van het marktaandeel van 0,2%. Een groei die te danken is aan het segment voor volwassenen.
Het is ongebruikelijk om groei- en verkoopcijfers voor slechts één maand te delen, maar King Jouet wil zich onderscheiden in de aanloop naar de feestdagen, een belangrijke periode voor deze specifieke sector. Nog voordat het officiële seizoen begint, kondigt King Jouet al aan dat het op de goede weg is. In september 2024 realiseerden de winkels van de retailer een groei van 6,5%. Zijn marktaandeel steeg ook met 0,2% en “het bedrijf blijft op koers voor de vooropgestelde groei van het marktaandeel met 0,3% tegen eind december”. Tot de producten die deze groei aandrijven behoren speelgoed voor volwassen verzamelaars en hobbyisten en de categorie 'kingdults'. Het doel van het merk is om in 2025 15% van de totale omzet uit dit segment te halen. Dit segment vertegenwoordigt momenteel ongeveer 12% bij King Jouet in België, wat hoger is dan het oorspronkelijke doel van 9%. In de winkels heeft het Kingdults-segment tussen 20% en 30% meer ruimte veroverd in elk filiaal.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?