- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Het Belgische bioplatform Kazidomi, dat werd opgericht in 2016 en 3.500 gezonde en biologische producten aanbiedt, was al aanwezig in Vlaanderen maar wil zijn aanwezigheid er nu verder uitbouwen.
Het gaat snel voor online platform Kazidomi. De Brusselse scale-up, die ondertussen al in meer dan 15 landen actief is en sinds 2016 zijn omzet elk jaar wist te verdrievoudigen tot 10 miljoen euro vorig jaar, wil zijn expansie voortzetten. Het platform dat al aanwezig was op de Vlaamse markt, wil er zijn aanwezigheid verder uitbouwen en hoopt er tegen eind dit jaar een omzet van 585.00 euro te behalen. “De Vlaming, die graag online winkelt, is bijzonder gevoelig voor de kwaliteit van de producten, voor de oorsprong en de ecologische voetafdruk ervan”, vertelt Koen Van Lysebetten, Head of Growth bij Kazidomi. “Daarom hebben we besloten ons aanbod uit te breiden met extra Hollandse en Vlaamse merken die op hun grondgebied al zeer goed in de markt liggen.” Yasmine Bouzerda, Growth Marketing Manager, staat in voor de uitrol van deze strategie: “Wij hanteren voor deze producten dezelfde selectiecriteria als voor de rest van onze catalogus, met name weldoende en transparante samenstellingen, producten die goed zijn voor de gezondheid en voor het milieu – we zijn immers een B-Corp-gecertificeerde koolstofneutrale onderneming – vanuit het constante streven om de beste prijzen te borgen.”
Zijn succes dankt Kazidomi aan zijn ruime aanbod (meer dan 3.5000 referenties in food, beauty en gezondheid) en zijn unieke lidmaatschapssysteem. In ruil voor een lidmaatschap van 80 euro per jaar of 8 euro per maand kunnen abonnees extra korting krijgen op de hele website. Dit levert aanzienlijke besparingen op die kunnen oplopen tot 50% in vergelijking met traditionele winkels. Bestellingen vanaf 69 euro worden bovendien gratis geleverd in verschillende afhaalpunten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?