- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De website voor thuisleveringen door Delhaize kent grote storingen, terwijl ook andere online boodschappendiensten het moeilijk hebben onder een toevloed van bestellingen.
‘Gezien de huidige uitzonderlijke situatie waarin we ons bevinden, is onze website momenteel overbelast en zijn de meeste tijdslots voor de komende dagen, zowel voor Collect als Home Delivery, al helemaal volzet’, meldt Delhaize woensdag op sociale media. Home Delivery is de thuisleveringsdienst van de supermarkt. De overbelasting is vooral een probleem voor ouderen en zieken die slecht te been zijn. Via Collect kunnen consumenten online hun boodschappenlijst doorgeven, waarna de bestelling klaargezet wordt in een afhaalpunt.
De gelijkaardige dienst Collect&Go van Colruyt moest ook al klanten ontgoochelen. De belangstelling was de voorbije dagen zo massaal, dat Collect&Go een bestelstop invoerde. ‘Tot nader order gaan de Colruyt-winkels geen reservaties meer klaar maken. De drukte in de winkels zorgt ervoor dat de medewerkers de Collect&Go’s niet meer kunnen klaarmaken’, klonk het dinsdag op sociale media. ‘Door een uitzonderlijke toename van bestellingen, raken de tijdsloten snel vol voor afhaling in winkel en thuislevering’, meldt ook Carrefour op zijn website. Ook in het buitenland duiken er problemen op met online leveringsdiensten. De Britse online supermarkt Ocado heeft zijn app moeten afsluiten en nieuwe bestellingen afwijzen door een ongeziene vraag naar online foodbestellingen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?