De winnaars van de Personality of the Year-awards van dit jaar zijn zopas bekendgemaakt. De eer is weggelegd voor Alexandros Boussis in de categorie 'Retailers', Guido Vanherpe in de categorie ’Suppliers’ en Marc Lanneau in de categorie 'Foodservice'.

Naar jaarlijkse traditie werden de Gondola Storecheck ‘Personality of the Year’-awards deze donderdagavond uitgereikt in de Holiday Inn in Zaventem. Zoals al meer dan 15 jaar beloont het evenement de meest dynamische managers en ondernemers in de retail- en FMCG-sector. Duizenden stemmen van professionals en een jury van experts bepalen daarbij de winnaars. Lees hier wie de drie gelukkige winnaars van dit jaar zijn!

Alexandros Boussis, Senior Vice President Commerce, Marketing & Digital chez Delhaize Belgium
©

Alexandros Boussis

Retailers: Alexandros Boussis

Dit jaar ging de award in de categorie 'Retailers' naar Alexandros Boussis, SVP commerce & marketing bij Delhaize. Alexandros Boussis werd geboren in een familie van ondernemers en heeft altijd al een passie gehad voor de handel en producten. Zijn charisma, diplomatie en ruimdenkendheid maakten indruk op de jury. “Hij heeft geprobeerd om retailers opnieuw uit te vinden, heeft moeilijke beslissingen genomen en ongelooflijke relaties opgebouwd”, klinkt het bij de jury. Zijn vermogen om verbanden te leggen, om gesprekken op te zoeken, niet alleen buiten zijn organisatie, maar ook intern door bruggen te slaan tussen Delhaize en Albert Heijn, maakt hem tot een sterke steunpilaar. “Zijn transformatieprogramma is indrukwekkend”, aldus de jury.

Guido Vanherpe, La Lorraine Bakery Group
©

Guido Vanherpe

Suppliers: Guido Vanherpe

Guido Vanherpe, CEO van het familiebedrijf La Lorraine Bakery Group sinds 1995, kreeg de prijs in de categorie ‘Suppliers’. Zijn parcours en resultaten maakten indruk op de jury. “Je spreekt zelden iemand die zo gepassioneerd is over een product, die een ondernemersgeest heeft en die openstaat voor een andere visie dan de zijne”, verklaart de jury. Hij is een pionier en toch discreet, hij werkt veel achter de schermen, maar zijn resultaten zijn zichtbaar. “Kijk maar naar de investeringen die dit jaar zijn aangekondigd en de banen die zijn gecreëerd. En dat alles met een vers product dat veel nachtwerk vereist, en zonder ophef te veroorzaken. Dat spreekt boekdelen.”

Marc Lanneau, Conway Belgique & Lekkerland Nederland
©

Marc Lanneau

Foodservice: Marc Lanneau

Marc Lanneau, CEO van Conway Belgium & Lekkerland Nederland, ging dit jaar met de award aan de haal in de categorie ‘Foodservice’. Zijn ruimdenkendheid, zijn vastberadenheid om zijn klanten van dienst te zijn en zijn openheid voor verschillende meningen maakten indruk op de jury. “Hij kijkt altijd naar het grote geheel en zoekt naar oplossingen”, klinkt het. Zijn vermogen om te luisteren en te begrijpen werd ook geprezen. “Hij is altijd beschikbaar. Hij kent de markt goed en durft ideeën in twijfel te trekken”,  reageert de jury. “Marc is met zijn bedrijf het meest afgestapt van een logistiek bedrijf en is een partner geworden van de voedingsindustrie”, klinkt het nog.