- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na Delhaize en Colruyt, is het aan Carrefour om op de trein van de Nutri-Score te springen. Vanaf vandaag is de Nutri-Score van 1.200 producten ontwikkeld door Carrefour België beschikbaar via de app van de retailer. Dit project maakt deel uit van zijn manifest ‘Act for Food’.
Carrefour blijft maar herhalen dat het wil uitgroeien tot een belangrijke speler in de voedseltransitie. Om dat te kunnen realiseren, wil het bedrijf duidelijk en transparant communiceren over het evenwichtige karakter van zijn eigen merk. Daarom besloot Carrefour om net als Delhaize en Colruyt mee op de trein van de Nutri-Score te springen. Ter herinnering, dit voedingslabel verdeelt voeding over 5 categorieën op basis van het feit of ze gezond of minder gezond is. Ze krijgt daarvoor een kleur (van donkergroen tot donkerrood) en een letter (A, B, C, D of E). Dat is eenvoudig en praktisch voor de klant die boodschappen doet.
Vanaf nu woensdag stelt Carrefour via de app deze informatie ter beschikking van zijn klanten voor alle Belgische producten van het eigen merk, goed voor 1.200 producten.
De klant moet alleen de app openen of de EAN-code scannen, het product kiezen en op het tabblad ‘info’ klikken om de Nutri-Score te raadplegen. Heel binnenkort zal deze info ook beschikbaar zijn op Carrefour Drive.
Opmerkelijk is dat 2/3 van de betrokken voeding volgens Carrefour een goede (B) tot heel goede score (A) krijgt. En voor het gamma Traiteur van Carrefour, krijgt bijna elk product (met uitzondering van 3 referenties) een donkergroen label. “Een resultaat dat geen enkele keten kan voorleggen”, meldt Carrefour trots.
Om de Nutri-score onmiddellijk beschikbaar te maken voor haar klanten, heeft Carrefour niet gewacht op de vernieuwde verpakkingen, maar besloot de retailer om intussen de digitale hulpmiddelen al in te schakelen. Zo krijgen de klanten nu al deze informatie en kunnen ze beoordelen in welke mate hun winkelkar bijdraagt tot een gezonde en evenwichtige voeding.
Carrefour is niet de enige die de Nutri-Score toegankelijk maakt voor klanten via zijn mobiele app. Zo focust Colruyt, naast zijn nieuwe packaging met de Nutri-Score, op een digitalisering van het label via zijn app SmartWithFood.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?