- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na Jumbo, kondigt nu ook Albert Heijn een grote reorganisatie aan. 7.500 werknemers in Nederland verliezen hun job, maar krijgen een nieuwe, weliswaar lagere, functie binnen het bedrijf. Het nieuws heeft geen impact op Albert Heijn België.
Albert Heijn Nederland introduceert volgende week maandag zijn nieuwe winkelorganisatie. Daarbij wordt gewerkt met gespecialiseerde managers voor vers, operatie en service. Om tot die nieuwe organisatie te komen, schrapt de supermarktketen de oude functies assistent-supermarktmanager en teamleider, waardoor zo’n 7.500 jobs verdwijnen. De keten benadrukt wel dat de getroffen werknemers intern aan de slag kunnen blijven doordat er nieuwe functies bijkomen. Al gaat het in de meeste gevallen om een lagere functie met een lager loon. Volgens Ann Maes, woordvoerster van Albert Heijn belgië, heeft de nieuwe winkelorganisatie geen impact op de Belgische afdeling. “De reorganisatie beperkt zich enkel tot Albert Heijn Nederland. Het heeft dus geen impact op onze werking”, vertelt Ann Maes aan Gondola. “In België hebben we nog een relatief nieuwe organisatie. We sleutelen bovendien permanent aan onze formule zodat we ze blijven optimaliseren.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?