- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Met deze nieuwe winkel van 300m2 kan de groep het express concept ontwikkelen waardoor de winkel beter kan inspelen om zijn omgeving. Men vindt hier het hele basisassortiment, typisch voor de expresswinkels, waarbij in het bijzonder is gelet op de meest druk bezette klanten. De belangrijkste voorbeelden hiervan zijn de individuele porties, de kleinere verpakkingen en een ruimer aanbod van “bereide maaltijden”.
Deze winkel is ingedeeld volgens “consumptiemomenten”. Er is dus een ontbijtafdeling, een afdeling voor aperitiefjes en ook een voor desserts en een afdeling kant-en-klare maaltijden.
In deze winkel heeft de groep de aandacht gevestigd op:
Het accent ligt op gezonde voeding, met dagsoep, pastabekers en versgeperste jus d’orange. De luxebroodjes en het brood worden ter plaatse gebakken. Van 11u tot 15u is de sandwichbar open, waar men keuze heeft uit 27 sandwiches.
De communicatie naar de klant is eenvoudig, direct en de toon is bewust jong en ongedwongen: “neem een pauze”, “tot snel bij express”, enz. Deze toon wordt kracht bijgezet door tal van pictogrammen. Er is ook een Coffee Corner geïnstalleerd. De consument kan dus zijn koffie drinken terwijl hij werkt (de Wi-Fi is gratis).
Express Manhattan biedt een oplossing voor de bestelling van maaltijden via de iPhone-applicatie “mijn express mobile app”. {0>La dématérialisation de la carte Bonus est également testée via une autre application.<}0{>De virtuele Bonus Card wordt ook getest via een andere app.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?