- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl maakt voortaan de producenten van zijn huismerken in Duitsland bekend. Onder meer Aldi doet dat al langer.
Lidl Duitsland heeft bekend gemaakt dat het een lijst van de belangrijkste leveranciers voor zijn huismerken, zowel food als non-food, publiceert op zijn website. De discounter wil zo nog meer transparantie brengen in haar wereldwijde toeleveringsketens. Op de lijst komen onafhankelijke fabrikanten die voor Lidl allerhande huismerkproducten produceren. De lijst zal regelmatig worden bijgewerkt.
Helemaal uit de lucht komt het initiatief niet vallen. Sinds 2017 publiceert Lidl al op welke locaties de kleren en schoenen worden gemaakt die de discounter onder eigen merk verkoopt. "Om te weten waar en hoe onze producten worden geproduceerd, is het belangrijk om onze zakenpartners zo goed mogelijk te kennen. Tegelijkertijd willen onze klanten meer weten over de manier waarop onze producten worden vervaardigd. Wij willen aan die wens tegemoetkomen, in combinatie met onze vraag naar meer transparantie", verklaart aankoopdirecteur Jan Bock van Lidl Duitsland. Het initiatief maakt deel uit van het duurzaamheidsbeleid van de retailer.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?