Emna Everard en Alain Etienne, de twee oprichters van de Kazidomi webshop, kondigen de lancering aan van hun nieuwe merk Pulse Protein, een assortiment eiwitproducten gericht op iedereen, niet alleen sportliefhebbers.

Met de lancering van Pulse Protein zijn Alain Etienne en Emna Everard vastbesloten om een einde te maken aan de mythe dat eiwitten alleen voor bodybuilders zijn. “De fitnessmarkt heeft zich lang gericht op een mannelijk publiek, maar iedereen, ook zwangere vrouwen, heeft eiwitten nodig, niet alleen voor spiermassa, maar voor gezond weefsel, haar, nagels, huid en botten”, legt Emna Everard uit. “Met Pulse willen we de mythes ontkrachten en laten zien dat eiwitproducten essentieel zijn voor iedereen.”

“Steeds meer consumenten zijn op zoek naar gezonde oplossingen”

Steeds meer mensen kiezen inderdaad voor een eiwitrijk dieet, niet langer met het oog op sportprestaties, maar gewoon voor een gezonde levensstijl. Daarom wil Pulse Protein “alle generaties aanspreken, van actieve jongeren tot gezinnen”, door biologische, veganistische en lokaal geproduceerde (België, Nederland en Frankrijk) producten aan te bieden die “plezier en kwaliteit” combineren. “We willen laten zien dat het eten van eiwitten eenvoudig en lekker kan zijn, maar niet alleen voor sporters. Pulse Protein is toegankelijke, moderne voeding voor elk moment van de dag”, vat de medeoprichter samen.

Bij de lancering worden onder andere eiwitrepen, pindakaas, granola en spreads aangeboden. Volgens de twee medeoprichters groeit de vraag naar toegankelijke, gezonde eiwitproducten voortdurend. “De Europese sportvoedingsmarkt groeit snel, met een voorspelde samengestelde jaarlijkse groei (CAGR) van 8,4% tussen 2022 en 2027. Steeds meer consumenten zijn op zoek naar gezonde oplossingen voor hun dagelijks leven, niet alleen voor training. Pulse Protein maakt deel uit van deze trend,” aldus het persbericht.

Binnenkort verkrijgbaar bij Delhaize

De producten van Pulse Protein zijn sinds vrijdag verkrijgbaar op de officiële websites van Pulse Protein en Kazidomi. Vanaf begin 2025 zal het ambitieuze merk zijn producten ook verkopen in Delhaize supermarkten, waar sommige Kazidomi producten al verkrijgbaar zijn. Na een vruchtbaar eerste jaar van samenwerking kondigden de webshop en de keten met de leeuw in februari aan dat Kazidomi zou worden uitgebreid naar meer Delhaize-vestigingen, waaronder in Vlaanderen. Alain Etienne en Emna Everard voegen eraan toe dat er ook gesprekken aan de gang zijn om de dienst uit te rollen in Franse verkooppunten. Kazidomi is al enkele jaren aanwezig in Frankrijk, nadat het zijn aanwezigheid daar in 2022 versterkte met de overname van concurrent Smartfooding, en het jaar daarop met de overname van e-tailer Bébé au naturel.