- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ondernemer Jimmy Faes baatte bij het begin van de coronacrisis een evenementenbureau en een cateringbedrijf uit. Vandaag staat hij aan het hoofd van de vernieuwde Carrefour Market in Rijkevorsel. “Na deze crisis willen we een tweede winkel openen.”
Een crisis, hoe erg ook, biedt altijd mogelijkheden. In het geval van Jimmy Faes (42) is het niet anders. Toen hij zich vorig jaar verplicht zag zijn evenementenbedrijf Jetset Events stop te zetten, vroeg hij zich af wat hij kon gaan doen. Samen met zijn partner Mark Adriaenssens leidde hij ook een cateringbedrijf dat door het virus tijdelijk de boeken moest dicht doen. “De eerste optie was blijven zitten en afwachten, terwijl de kosten van onze bedrijven bleven lopen. De tweede optie was investeren op een moment dat de meeste mensen het niet kunnen of willen doen. We hebben het tweede gekozen. We zijn heel gericht op zoek gegaan naar een sector die minder gevoelig was voor allerlei gebeurtenissen. Ik was het beu om in de evenementensector telkens vanaf nul te moeten herbeginnen. Als er iets gebeurt – of het nu een economische crisis is zoals in 2008 of de aanslagen in maart 2016 – is de evenementensector de eerste om te sluiten en de laatste om opnieuw te openen. Ik wou aan de slag in een sector die meer essentieel was. Aanvankelijk dachten we aan een fastfoodrestaurant, maar uiteindelijk kozen we voor een supermarkt. We hebben gesprekken gevoerd met Delhaize, Albert Heijn, Spar Lambrechts en Carrefour. Met Carrefour was er vanaf de eerste seconde een klik.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?