- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Franse bedrijf Colis Privé heeft maandag zijn entree op de Belgische, Luxemburgse en Marokkaanse markt aangekondigd. De pakketbezorger concurreert rechtstreeks met diensten als bpost, DHL en PostNL.
Colis Privé, dat de eerste privé operator in Frankrijk wil worden op de markt voor pakketbezorging, heeft aangekondigd dat het deze zomer naar België komt. Het bedrijf, dat deel uitmaakt van de Hopps groep, is gespecialiseerd in levering aan particulieren via elektrische voertuigen. Bij de lancering, voorzien in juni, zal de operator starten met 150 bezorgers in onderaanneming, waarbij 90% van het wagenpark elektrisch zal zijn. De pakjes zullen worden gecentraliseerd in een sorteercentrum in Willebroek (de werkzaamheden zijn aan de gang). Er zal 6 dagen per week geleverd worden, met een vertraging van één of twee dagen.
In Frankrijk profileert Colis Privé zich als eerste privé operator op het gebied van bezorging. Tot zijn klanten behoren Fnac Darty, Zalando, Haribo en Nespresso. Colis Privé beschikt over vier sorteercentra, 100 agentschappen, 7.000 afhaalpunten en 3.800 bezorgers in heel Frankrijk. Het bedrijf behoort tot de Hopps groep, die actief is in verschillende segmenten van de post- en pakketmarkt en 22.000 mensen in dienst heeft. Colis Privé levert 70% aan huis en 30% aan afhaalpunten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?